Gudstjeneste

Det naturlige samlingspunktet for menigheten er gudstjenesten. Vi feirer oftest gudstjeneste søndager kl 11:00, men har innimellom møtepunkt på andre tidspunkt. Metodistkirkens gudstjenester er åpne for alle.

Søndagsskolen

Metodistkirken i Fyllingsdalen har søndagsskole med aktiviteter for barn fra 2 til 10 år. Søndagsskoletimen består av Bibelrettet undervisning ved hjelp av drama, flannelograf eller tegneserieplansjer, samt sang- og bønnestund. Barna har mulighet til å bli kjent med hverandre og de voksne lederne under lekestund og aktivitet. Aktiviteten har sammenheng med undervisningen hvor barna får anledning til å fargelegge, tegne, klippe og lime og lage noe som de vanligvis kan ta med seg hjem.

Barnekor

De fleste mandager er det barnesangkor for barn i alderen 2 til 7 år. Her blir det sang, rim og regler, dans, lek og bevegelse til musikk. For barna i knøttekoret er det fint at en voksen kommer sammen med barnet.

Sulten etter jobb og dårlig tid? Før øvelsen er det mulighet til å spise felles måltid. Grei løsning på vei mellom jobb, barnehage eller skole og kor. Noen ganger varm mat, og noen ganger medbrakt niste.

Bergen MS

Bergen MS er speidergruppen vår. De møtes i kirken onsdager. Flokken er for barn i 2-4.klasse. Troppen er for barn i 5.-10. klasse.

"Speiding skal være gøy! Hvis det ikke er gøy så er det ikke speiding" - det hevder i alle fall grunnleggeren av speiderbevegelsen, Lord Baden-Powell. Hvis du vil lære deg noe nytt ved å prøve det i praksis er speideren noe for deg. Gjennom aktiviter, lek og konkurranser lærer vi og har det gøy sammen.

Les mer og meld deg inn
Sangkoret Metone

Kirkens sangkor synger på ca en gudstjeneste i måneden, og vi øver på mandager mellom kl. 19:00 og 21:00. Har du lyst å synge i kor er du velkommen!

Vi som synger i Metone trives godt med å synge sammen, og vi har et godt sosialt fellesskap der det alltid er plass til nye.

Håndarbeidsgruppen

Vi samles onsdager kl 11. For alle som er glad i å sy lappeteknikk, strikke, hekle, brodere eller annet håndarbeid.

Dette er uhøytidelig og sosialt. Vi prater, drikker kaffe og hjelper hverandre med gode råd og ideer. Ganske ofte er det noen som fyller år og har med seg kake. Vi bidrar også med gevinster til julemesse/basar og andre utlodninger i kirken. Ta gjerne med kopp.

Ta gjerne med deg andre du kjenner som er interessert i håndarbeid.

Velkommen!