Første Metodistkirke - Metodistkirken i Fyllingsdalen

Metodistkirken i Fyllingsdalen er en åpen menighet som ønsker å møte alle mennesker der de er i livet. Vi holder til i Vestlundveien 27. Vi har aktiviteter som passer for de fleste aldersgrupper. Barnekor, kor for voksne, speidergruppe og gudstjenester hver søndag.

Menigheten ble stiftet i 1879, og hadde lenge forsamlingslokaler i Skottegaten. I 1987 flyttet vi inn i kirkebygget i Fyllingsdalen hvor vi fortsatt holder til. Metodistkirken i Fyllingsdalen er tilknyttet Metodistkirken i Norge og United Methodist Church. Vi har omlag 500 medlemmer, men har plass til mange flere.

Dersom du er nysgjerrig på hva vi holder på med, håper vi at du tar turen til oss eller tar kontakt med oss for å få vite mer. Våre arrangement er åpne for alle.

"Tro er den minste bevegelse mot Gud" John Wesley

Menigheten har også en lang og god historie – blant annet som byens eldste frikirke. Du kan lese mer om historikken vår her.

Ønsker du lære mer om Metodistkirken generelt, og hva vi tror på, kan du finne dette på Metodistkirkens hovedsider.